Spannend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Spannend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Spannend

Door: Erika Landkoer

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Hij is weer op weg naar huis, Erik, onze logee. Maar eerst hebben we nog enkele spannende ogenblikken meegemaakt op de luchthaven. Eigenlijk begon het gistermiddag al toen ik hem en zijn 2 bandleden via het net wou inchecken. Kreeg ik een mededeling dat hij of 1 van zijn medereizigers niet via internet kon worden ingecheckt.
Op de luchthaven keurig in de rij gestaan, een beetje lang omdat we wat vroeg waren, omdat ons telefonisch werd medegedeeld dat er ingecheckt kon worden tussen 3 en 5. Daar hoorden we dat het moest zijn tussen 4 en 6 uur. Geeft niet, liever te vroeg. Toen ze dachten klaar te zijn, omdat de koffers al ingeleverd waren, werden ze nog snel even in de kraag gevat door de douane. Ze werden meegenomen. Frank en ik in de rats natuurlijk. Eindelijk na meer dan een uur kwam de eerste naar buiten. Vlak daarna kwam Erik. Hun werd gevraagd of ze de koffers zelf hadden ingepakt. Verder was het een echt 100 procent controle. Nieuwsgierig als ik ben, wil ik weten waar ze zitten in het vliegtuig en hoe laat ze aan boord mogen. Bleek dat geen van drieen een boardingpass had gekregen. Gelukkig was ook dat gauw geregeld. Frank zei nog dat ze geluk hadden dat er maar 1 vliegtuig te wachten staat.
Al met al heeft Erik genoten. Dertig jaar is hij niet in Suriname geweest. Hij heeft zijn ogen uitgekeken. Vooral van al het Surinaams eten heeft hij genoten. Hij heeft veel gelopen, van Noord naar Zuid Paramaribo. Een paar keer hebben ze moeten optreden, dat had ook veel voeten in de aarde, omdat niets van te voren geregeld was. De naam van de band? Five-4-Vibes. Ze komen uit het Noorden van NL. Moppie en Vikkie missen Erik nu al. Vooral Moppie ligt nog steeds voor de gesloten slaapkamerdeur.

Verder waren Frank zijn kornuiten, ex Trissers (militairen), die hier ook 1 jaar hadden gediend van 1971 – 1972, hier op vakantie, een gezelschap van 7 mannen en 3 vrouwen. Dus heeft Frank ook weer lekker gebabbeld over die goeie ouwe tijd.

Met het bouwen van ons huis gaat het goed. Jammer dat de regentijd zijn intrede heeft gedaan. Hier kan ik eigenlijk ook boekdelen over schrijven. Morgen gaan we met zijn 2 zand verspreiden. Als je af en toe zelf wat doet, bespaar je kosten, toch?
Ik heb ook een foto bijgedaan van onze jongste kleinzonen.
Tang boeng. Of zoals Erik zou zeggen: Later!

  • 15 December 2008 - 19:18

    Mieke:

    Wal leuk voor jullie dat je zo af en toe bezoek krijgt zeg! hartstikke gezellig lijkt me dat,ook voor frank. hier alles wel, met de feestdagen voor de deur, dikke vette griep gehad, ik heb geen jaren zoveel koorst gehad zeg!Huib en ik gaan met de feestdagen lekker de sauna in, lijkt ons heerlijk! Huib heeft recentelijk ook weer een tia gehad en daardoor weer in wat onderzoeken gezeten, weer wat andere medicijnen erbij gekregen en nu gaat het op het moment weer heel aardig.Hoe vieren jullie de kerst? is dat ook met een kerstboom? hoe moet ik me dat voorstellen?nou luitjes tot schrijfs en vergeet niet te genieten hoor? groetjes voor jullie Mieke

  • 21 December 2008 - 14:54

    Babs:

    Hi mam,leuke foto's en fijn dat oom Eric zo heeft genoten. Kom net van tante juul en het gaat redelijk met haar hoor. Nog steeds met rollator enzo, maar ze is een eeuwige optimist. O, en dat is de partner v oom Rudy. En hebben jullie al een beeld wanneer jullie het huisje kunnen betrekken? We missen jullie! Liefs, Babs, Bryan en Brandon

  • 01 Februari 2010 - 09:21

    Theo:

    Beste Frank en Erica,

    Heb al tijden geen update meer gezien.
    Jammer. Was altijd wel leuk om te volgen. Groeten vanuit een besneeuwd Nunspeet.

  • 09 Augustus 2010 - 19:19

    Bas Van Veen:

    Goedenavond Frank en Erika

    Ben wel benieuwd of jullie al in je nieuwe huis zitten!

    Kan ik jullie adres krijgen, Riob van Zwieten is het adressenbestand aan het bijwerken.

    16 oktober weer reunie in Ermelo, nog van de partij?

    Volgend jaar weer plannen om naar Sranang te gaan, in ieder geval komen de "diehards": Rob van Zwieten Willem van Sonnen, Eibert (Teut) Teunissen en ondergetekende

    Hoop gauw iets van jullie te vernemen

    Groetjes en zoals we hier in de Zaanstraak zeggen: DOEG

    Bas van Veen

  • 14 Oktober 2010 - 21:42

    Con En William:

    Hoi Erika & Frank,

    Jullie zien er goed uit.
    Mooi huis! Mooi uitzicht.
    Ik ga zaterdag met mijn vader naar de TRIS Reunie in Ermelo. Hij heeft er in 59 en 63 gezeten. Ik ben benieuwd !

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ons woonadres

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2021

Bericht voor Jan van Bijsteren

08 Mei 2012

Zin

02 April 2011

Hier zijn we weer

20 Februari 2011

Kyano

30 December 2010

Frank even weg.
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 135615

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons woonadres

Landen bezocht: