Bezoek van SP kamerlid - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Bezoek van SP kamerlid - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Bezoek van SP kamerlid

Door: Erika Landkoer

12 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Wat hebben we het weer druk gehad. Deze keer met dagjes uit.
We hebben 5 dagen opgetrokken met Harry van Bommel, SP tweede kamerlid. Hij was hier op vakantie voor 9 dagen. We zijn o.a. geweest in Bakkie (aan de Matapica, zijrivier van de Commewijne) vanwaaruit een kanaal is gegraven naar zee. Met de bedoeling er een restaurant, guesthouses, etc. te bouwen. Dit op initiatief van Bas Spek, een hollandse jongen die al zijn eigen geld steekt in dit project. Ook hebben we een bezoek gebracht aan Staatsolie en Suralco. Voor het eerst in mijn leven heb ik Suralco van dichtbij mogen bekijken. Bij Staatsolie mochten we wel foto’s maken, maar bij Suralco niet.
We zijn verder groots ontvangen door de indianen van het dorpje Powakka. Onderweg kregen we politiebegeleiding en toen was het even paniek bij Harry, want hij had een eenvoudig t-shirtje aan. Maar één van de dames had een overhemd, dus dachten ze: laten we maar snel ruilen. Dit gebeurde in de bus tot grote hilaritei van de anderen natuurlijk. Maar jammer genoeg was het hemd toch te klein, en heeft Harry zich verontschuldigd bij het “opperhoofd” en hem gezegd dat hij hier op privébezoek is, en dus geen “nette” kleren bij zich heeft. Dhr. Mahin Jankie, van de Toescheidingsovereenkomst voor de kenners, was ook mee al die dagen.

Het waren vermoeiende dagen, wel elke dag thuis geslapen. Vermoeiend, omdat reizen met de bus hier geen pretje is, omdat de wegen buiten de stad niet zo best zijn. Als ik met niet vergis was zijn bezoek hier op het RTL4 nieuws, met Nina Jurna. Er is elke dag vreselijk aan Harry “getrokken” door tv en radiozenders en politieke partijen. Met het gevolg dat hij een dubbele agenda had tot grote ergenis van de dames van B-Surined die deze uitjes hadden geregeld. Maar ja, hij kon er zelf ook niets aandoen, het werd allemaal voor hem geregeld. En als ik met niet vergis komt Balkenende vandaag een paar dagen hier. En Harry wil dat hij, Jan Peter dus, zijn verontschuldigingen aanbied voor wat betreft de slavernij zo’n 145 jaar geleden (geloof ik).
Vandaag 12 mei is Dag der Vepleging. Ik heb ook een foto bijgedaan waar ik presentjes overhandig aan een dame in het Diakonessenhuis. En vrijdag jl. hielden wij, de dames van D.O.V.E. een culinaire/moederdag ochtend. Toevallig kwam Steven Wesmaas langs, onze nieuwste komediant. Hij is zo leuk!!!! Ook van hem een foto bijgedaan.
Geniet maar van de foto’s en het filmpje. Tot zo ver.

• 13 Mei 2008 - 09:07

Dirk En Ank:

geweldig Erika, wat jij daar allemaal beleeft en doet. Hartelijke groeten, uiteraard ook aan Frank

• 14 Mei 2008 - 14:02

Horacio:

leuke foto met wesje, hij heeft nu ook een webpage.

www.wesje.com

• 14 Mei 2008 - 17:26