Emancipatiedag: 1 juli - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Emancipatiedag: 1 juli - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Emancipatiedag: 1 juli

Door: Erika Landkoer

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2008 | Suriname, Paramaribo

Lang niets van ons laten horen, daarom hierbij enkele sfeerfoto’s van 1 juli jl. Het was n.l. 145 jaar geleden dat de slavernij werd afgeschaft. Voor ons de zoveelste vrije dag. Vorige maand had men 1 dag vrij vanwege zoveel jaar Hindoestaanse emigratie. Volgende maand Dag der inheemsen. We vinden het allemaal prima. Leuk dat alle bevolkingsgroepen dan elke keer weer mee doen. 1 Juli was zeer kleurrijk. Suriname heeft mooie klederdrachten. Misschien dat ik me ooit in zo’n pak laat fotograferen, wie weet.

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje. Onze 2 hectare is nog steeds bos, we kunnen er niet bij. Dus zitten we voorlopig nog in dit huis. Vorige maand is het dak gerepareerd. Nu lekt het niet meer. Met de regens valt het wel mee. Het regent wel elke dag heel hard, maar het water loopt gauw weg. Behalve in het binnenland, daar is het weer onder water.

Frank had zaterdag jl. zijn afscheid bij Leo Victor, dus is nu veel thuis, wat ik weer prettig vind. Ja, hij moest er wel mee stoppen, want dat gedoe om die grond vraagt ook veel aandacht. Het gaat hier niet zo soepeltjes met gemaakte afspraken. Dus we moeten ons koppie erbij houden. We hebben hier ook last van prijsstijgingen. Dus het geplande huis komt ons duurder te staan dan we hadden gedacht. Bijna elke dag gaan de prijzen voor cement, stenen, etc. omhoog. Het huis wordt steeds kleiner, haha. Niets aan te doen. We zorgen wel voor logeerkamers hoor.

Met linedance heb ik ook het één en ander meegemaakt. In ieder geval is de hele groep niet meer bij die countryzanger. Vanaf maandag a.s. hebben wij een andere locatie om te oefenen. En optredens zullen er niet meer in zitten, denk ik. Geeft niet, het dansen op zich is heel leuk en gezellig.
Dit was het weer voor nu.

  • 04 Juli 2008 - 09:18

    Mieke:

    Hoi erika en frank,zo te zien genieten jullie volop!en zijn er ook feestdagen genoeg bij jullie!leuke foto's het geeft de sfeer goed weer.wat vervelend dat de prijzen zo stijgen,hier ook hoor? maar ik hoef natuurlijk geen huis te bouwen. ik hoop dat dat ook allemaal goed komt bij jullie. hier gaat alles zijn gangetje huib maag een half jaar weg blijven voor zijn contróles dus dat is erg positief,ikzelf heb veel problemen met lopen, en veel last van mijn rug,vandaag gaat er een injektie in mijn been om te kijken of het een slijmbeursontsteking is. ik hoop maar dat ze wat vinden want ik word er hopeloos van.nou mensjes geniet van het dansen en jullie vrije tijd! groetjes mieke

  • 04 Juli 2008 - 17:43

    Babs:

    Hi mam, vind het leuk om te zien al die bedrijvigheid. Papa weer lekker eten, of toch niet? Hij kijkt er niet eg vrolijk bij. Misschien omdat jij er een foto van maakt en hij de bui al ziet hangen, dat deze op inet komt.... Hihihi, tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ons woonadres

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2021

Bericht voor Jan van Bijsteren

08 Mei 2012

Zin

02 April 2011

Hier zijn we weer

20 Februari 2011

Kyano

30 December 2010

Frank even weg.
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 135546

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons woonadres

Landen bezocht: