16 januari 2008 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu 16 januari 2008 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

16 januari 2008

Door: Erika Landkoer

16 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Drie jaar zitten we al hier. Wat vliegt de tijd.
Als het allemaal meezit, dan wonen we nog dit jaar in ons eigen huisje.
Men is druk bezig met de weg naar ons perceel. Als dat klaar is, kunnen wij ook beginnen met het ontbossen. Echter eerst 1 hectare, daar willen we op leven.
En het huisje dat we eerst bouwen is een zogenaamd containerhuis. Links en rechts een container en in het midden de woonkamer en keuken, vlak erachter douche en toilet en garage en hok voor wasmachine, vriezer, etc. In de linker container slapen we en de rechter gebruiken we als opslagruimte, ook voor het gereedschap, dan zit het achter slot en grendel.
Dit bouwen duurt hooguit 3 maanden.
Waarom eerst een klein huis bouwen? Omdat het wel een jaar kan duren voordat een huis gebouwd is, en het is nogal een eind uit de stad Paramaribo. En je moet er wel bovenop zitten als ze bezig zijn met bouwen. En dat kunnen we echt niet: elke dag, op en neer en dat voor maanden.

Dus als we er eenmaal zitten, dan kunnen we op ons gemak kijken hoe we ons “echte” huis neerzetten, dit i.v.m. de wind, de zon, etc. Dus niet speciaal met de voorkant naar de straatkant.
Nou maar hopen dat het veel droog blijft dit jaar.

Tot gauw, met ik hoop nog meer “bouwnieuws”.

• 16 Januari 2008 - 15:19

Jaap:

Succes met bouwen.
    groetjes,
    Jeanet & Jaap

• 21 Januari 2008 - 20:07

De Pum:

Leuk hoor, containerbewonders. Veel succes alvast. Wordt vsat heel spannend allemaal... Dooeeeeei