Venezuela - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Venezuela - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Venezuela

Door: Erika Landkoer

Blijf op de hoogte en volg

04 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Kunnen jullie je nog herinneren dat we vorig jaar op Spaanse les zaten, omdat we de familie in Venezuela willen ontmoeten? Nu was het dan eindelijk zover. We zijn enkele dagen in Caracas geweest, een aangetrouwde neef Roy, is ook meegegaan. De familie was zeer emotioneel bij onze aankomst op de luchthaven. En ze bleven ook alle dagen zeer emotioneel. Het was een belevenis. De nicht bij wie we logeerden woont in een flat tegen een berg aan. Soms was er geen water, wat best vervelend was voor ons die zo verwend zijn. De stad is volgebouwd, geen enkel plekje op de bergen was ongebouwd. Er is veel armoe, de straten soms zeer slecht. Niemand die zich aan de verkeersregels houdt. Neef Angel bracht ons overal, hij is in staat te chauffeuren, tegelijkertijd zijn dvd te verwisselen en smsjes te versturen. Als het stoplicht op rood staat, wil dat niet zeggen dat je moet stoppen. Nee, wie eerst komt, die gaat voor. We zijn ook via een kabelbaan naar een top geweest, jammer dat het toen regende, anders hadden we een mooi uitzicht. Verder niet echt de stad uitgeweest. In de wat betere buurten waren ze voor Chavez, de president, in de arme buurten, tegen.
Ook zijn we 3 nachten op Isla Margarita geweest, met neef Reinaldo, die gelukkig Engels spreekt, al begrijpt hij ons soms niet. Spaans heb ik maar een beetje gesproken, Frank helemaal niet. Zeker te emotioneel geweest, haha.
Op Margarita hadden we een leuk hotel, inclusief alles. Hier had ik het goed naar mijn zin. Het strand was aan de overkant. We zijn hier rondgereden door weer een andere nicht van Frank. Ze heeft ons verwend.
De laatste 3 dagen waren we bij weer een ander familielid op Trinidad. Ook hij heeft ons het eiland laten zien.
Je ziet het, we hebben veel gevlogen. Elke keer weer stress, want ze nemen het niet zo nauw met alles op de vliegvelden. Denk je dat je bij de juiste gate staat, moet je haastjerepje ergens andere instappen. Een keer mochten we eerste klas zitten, vanwege verschillende overboekingen. Op een internationaal vliegveld is 2 uur van te voren inchecken tekort, hebben we gemerkt. En tax betalen, dat hebben we constant gedaan, en niet zo’n beetje ook. Al met al, waren het heel leuke dagen. Kijk maar naar de foto’s. Die aardbeving op Martinique, die hebben we ook gevoeld op Trinidad. Trouwens, naar wat ik hoorde, was hij hier in Paramaribo ook goed te voelen.

  • 05 December 2007 - 00:43

    Erika:

    Sorry dat er geen spaties zitten in de teksten onder de foto's.

  • 06 December 2007 - 15:04

    Morine:

    "In de wat betere buurten waren ze voor Chavez, de president, in de arme buurten, tegen."
    Volgens de berichten uit de kranten hier is dat juist andersom.

    Overigens leuk om iets van Jeanet en van de familie uit Trinidad te vernemen.
    Groetjes.

  • 06 December 2007 - 16:38

    Erika:

    Je hebt gelijk Morine, ik heb het omgedraaid in mijn enthousiasme. Bedankt.

  • 07 December 2007 - 09:08

    Leo Van Koppen:

    Doen jullie het wel rustig aan? Eerst een paar weken in Nederland en (nauwelijks weer terug) nu weer naar Venezuela! Wat een wereldreizigers.

    Dat strand in Trinidad komt me bekend voor. Is dat niet de Maracas Bay, waar alle TRIS-eenheden - onder weg naar Suriname - enkele aangename uurtjes mochten doorbrengen, ter afwisseling van hun inmiddels saaie verblijf aan boord van de Willemstad c.q. Oranjestad?

    Erica ik kijk uit naar het boek dat je ongetwijfeld gaat schrijven over jullie belevenissen. Je hebt er het talent voor!

  • 07 December 2007 - 13:08

    Mieke:

    Frank en Erika,wat een mooie fotós en wat een belevenissen zeg! het lijkt in mijn ogen wel een eeuwig durende vakantie!ik vind het erg leuk zo af en toe een berichtje te ontvangen en zo ook bij te blijven met jullie belevenissen.bij ons regent het ontzettend veel en dat maakt de tijd zo rond de feestdagen er niet leuker op.bij ons gaat alles weer zijn gangetje, veel te melden heb ik niet ik vond het wel erg jammer dat we elkaar niet hebben kunnen zien de laatste keer dat jullie in nederland waren maar.....wat in het vat zit verzuurd niet zeggen ze dus gaan we daar maar van uit.Erika wil je nog even laten weten waar ik een kerstwens natoe moet sturen? ik heb zo het idee dat het adres dat ik heb niet goed is,nou lieve mensjes, geniet zoveel je kunt ik benijd jullie als ik al die mooie plaatjes zie.
    Heel veel groeten uit jawel! nederland

    Huib & Mieke

  • 12 December 2007 - 19:42

    Jaap:

    Dat volle bord eten is zeker weer van Frank? Leuk om zo je familiekring "te vergroten". Dat strand komt mij ook bekend voor vanuit mijn periode dat ik voor de KNSM op Trinidad voer.
    Lieve groetjes van je broer.

  • 21 December 2007 - 08:15

    Mariska:

    Hoi Erika,

    Wat een leuke verhalen weer. Heerlijk om te lezen dat jullie zoveel ondernemen en van het leven genieten.
    Hele fijne kerstdagen gewenst en alle goeds voor 2008!

    Groetjes, Mariska

  • 08 Januari 2008 - 11:31

    Conny En William:

    Hallo levensgenieters. Nog een happy New year voor jullie beiden.Na het lezen van alle de berichten en het zien van alle plaatjes zie ik dat er weer veel is beleefd en genoten is. Heel leuk en dat is jullie ook gegund. Ik zelf moet nog wennen in mijn rol als pensionado en na mijn onlangs overleden schoonmoeder proberen we weer het levensritme op te pakken. 't Zal wel lukken.
    Groetjes en veel liefs en in het spaans, want ik zie dat jullie op les zijn geweest;

    Un abrazo desde Elburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ons woonadres

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2021

Bericht voor Jan van Bijsteren

08 Mei 2012

Zin

02 April 2011

Hier zijn we weer

20 Februari 2011

Kyano

30 December 2010

Frank even weg.
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 135622

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons woonadres

Landen bezocht: