Bedankt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Bedankt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Bedankt!

Door: Erika Landkoer

Blijf op de hoogte en volg

25 Oktober 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal, allereerst hartelijk dank voor de euro’s die ik heb mogen ontvangen toen ik daar was, voor D.O.V.E. De euro staat nu erg hoog, dus dat is mooi meegenomen. Ook Frank heeft tassen vol voetbalkleding en schoenen gekregen. Het is intussen allemaal al hier, hebben we met de boot gestuurd.

We zijn al weer enkele weken terug, en ondanks de hitte, is het hier toch prettiger dan bij jullie. Al hebben we een heel leuke tijd gehad, en veel bekenden gezien in Nunspeet, in het dorp, op de markt. Genoten van de drie kleinzonen en de kinders!
Frank zit er weer midden in: in de voetballerij-organisatie. Leo Victor heeft een kunstgrasveld gekregen. Twee Hollanders zijn ermee bezig geweest, alleen ......... als het hard heeft geregend, duurt het uren voordat het water weg is (net als voorheen) en als de zon schijnt, loopt de temperatuur behoorlijk op, met blote voeten kan je het dan niet betreden. Op 4 november a.s. wordt het officieel geopend, ik geloof door de president, en dan komt er ook nog iemand van de suriprofs. In ieder geval verwachten ze 400 man. En in plaats dat zoiets ruim van te voren geregeld wordt! Zoals ik (en de andere 2 dames) gedaan heb met het 25 jarig jubileum van D.O.V.E. Het was trouwens allemaal naar wens verlopen, de “feestweek”. Iedereen was tevreden, en we hebben het allemaal gedaan met geld dat we hebben opgehaald, o.a. door de verkoop van loten, verhoging contributie, speciale sponsoring. Het geld voor de stichting zelf, daar zijn we niet aangekomen natuurlijk, we hebben zelfs als kado een project kunnen aanbieden aan het Diakonessenhuis.

Ik heb intussen een paar keer de stichting B-Surined geholpen met het inschrijven van Surinaamse oudjes, die volgens de voorzitter recht hebben op (op zijn minst) een eenmalige AOW uitkering, omdat ze voor de onafhankelijkheid op Nederlands grondgebied woonden. Een andere stichting distantieert zich hiervan: zij zeggen dat de Surinaamse Nederlander recht heeft op AOW van Nederland en niet de Surinamer. In ieder geval zijn ze er nog niet over uit. Ik heb er weer van alles meegemaakt: een hoogzwangere vrouw die haar moeder kwam inschrijven: haar vliezen braken, dus rap de ambulance gebeld, ging nog net goed. Een meneer die dacht dat hij nog 10 SRD terug moest krijgen maakte stampei, toen heeft een vrijwilliger maar in zijn eigen portemonnee getast en hem geld gegeven. Een ander oudje die spontaan flauwviel. De mensen kwamen vanuit het binnenland, sommigen stonden er al om 05.00 uur, terwijl we pas om 09.00 opengingen.

We weten nog steeds niet wanneer we kunnen beginnen met bouwen, Frank zegt eind volgend jaar, ik weet het niet hoor. Ik hou jullie op de hoogte.

  • 26 Oktober 2007 - 06:57

    Jaap:

    Hoi,
    Tip voor het kunstgras: iedere voetballer een accuboormachine in de hand en naast elkaar gaatjes boren!!

    liefs vanuit Middelstum


  • 30 Oktober 2007 - 10:18

    Gerda Arnold:

    Erica en Frank, Wat goed van jou : de foto's en je brief! Zo heb ik een idee van jullie bestaan.Zondag waren Jaap en Janet bij mij en hebben we een lunch in de wintertuin genomen.Om half 3 zijn ze verder gegaan.Ik vond het heel lief van hen mij te bezoeken. We hebben ook herinneringen over Pankalpinang gedaan.Volgend bezoek van jou wil ik wel je stem horen.Goed?

    Veel liefs,
    Tante Gerda

  • 03 November 2007 - 15:22

    Babs:

    Ik mis jullie natuurlijk nog steeds, vind het nog steeds moeilijk zo in me up. Maar ja, das het leven. Die foto had ik nog niet van Gavin en mij. Leuk om te zien. Ben druk met financien en dergelijke in de weer, wil niet met lege handen de feestdagen ingaan. Wil toch snel weer naar jullie toekomen hoor, weet alleen nog niet pcies hoe. Heb wel een idee al. Maar moet het nog laten bezinken. Ben nieuwsgierig hoe jullie hondjes nu zijn zeg. En hoe het weer aanvoelt enz.
    Dus Jan Smit bevalt je wel, mam? Fijn!
    Doeiiii, Babs, Bryan, Brandon en Geer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ons woonadres

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2021

Bericht voor Jan van Bijsteren

08 Mei 2012

Zin

02 April 2011

Hier zijn we weer

20 Februari 2011

Kyano

30 December 2010

Frank even weg.
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 135630

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons woonadres

Landen bezocht: