Wes en Lies - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Wes en Lies - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Wes en Lies

Door: Erika Landkoer

23 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Ze zijn al weer 2 weken terug in NL. Jammer maar helaas.
We hebben van ze genoten, onze zoon en zijn partner (voor degenen die het nog niet wisten).
Ook zij hebben hier een leuke tijd gehad. We zijn nauwelijks op pad geweest, omdat Marlies in verwachting is. Maar dat gaf niets. Ze zijn regelmatig in Oase geweest, ook een dag en nacht in de Plantage (zie www.deplantagecommewijne.com) geweest. Waar we wel een keer of vijf geweest zijn, dat is bij Paké. Een boslandcreool, die met kruiden en bladeren mensen met allerlei klachten, kan genezen. Die man is wereldberoemd. En heeft ook veel Nederlanders geholpen, o.a. een meisje dat turnt. Ik ben natuurlijk haar naam vergeten. Ook Duitsers weten hem te vinden, en mensen van de Caraibische eilanden. Wesley heeft n.l. al jaren last van zijn linker enkel, heel jammer dat hij elke keer met voetbal weer langs de lijn staat, i.p.v. meedoet. Dus wij naar Paké. Die liet hem bukken en vertelde ons dat zijn ruggewervel niet recht loopt. Dit konden wij ook voelen, en o.a. daardoor kan die enkel niet goed genezen. Wesley moet nu elke dag oefeningen doen en veel hardlopen. De eerste keer gaf die man ons een tas vol bladeren mee, die moesten met water opgezet worden, en het vocht moest gesmeerd worden op Wes zijn rug. Daarover heen één of andere olie en dan pleisters om de boel nat te houden. Zijn t-shirts werden vies door dat goedje. Wij hebben die man eenmalig betaalt, en Wes kan zijn leven lang bij die man terecht voor deze behandeling. Wes heeft naar NL meegenomen 2 van die flesjes met die olie om thuis zelf te gebruiken, en als het op is, halen we het hier weer voor hem. Goed he? Voor meer info, even Wesley in Nunspeet bellen.
Ja, jullie nuchtere Hollanders vinden dit maar niks natuurlijk. Geeft niet hoor. Als je wat hebt, wat niet kan genezen, kom dan maar bij Paké. Ik ga er volgende maand heen voor mijn tenniselleboog en pijnlijke schouder.
Meer nieuws heb ik nu niet. Geniet maar van de foto’s.
Tang boeng.