Slot TRIS reizen / Palumeu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Slot TRIS reizen / Palumeu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Slot TRIS reizen / Palumeu

Door: Erika Landkoer

24 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Als laatste zijn we 3 nachten naar Palumeu geweest. Het ligt ongeveer 100km van de Braziliaanse grens. Met het vliegtuig is het ongeveer 1 uur en 15 min. vliegen. Bij vertrek was het nog even spannend voor Frank en mij. We mochten alleen 6kg per persoon meenemen. En wij hadden elk 8kg bij ons. Echter, je moest op de weegschaal gaan staan met je tas en dat totale gewicht was belangrijk. Het bleek allemaal mee te vallen en dus hebben ze er gelukkig niets van gezegd. Natuurlijk vertrok het vliegtuig niet op tijd. Ach, waarom zou hij, zoveel vliegtuigen stonden er niet. Het was leuk om Suriname vanuit de lucht te zien. We vlogen niet hoog, zodat we veel foto’s konden maken.
In Palumeu waren er nauwelijks muskieten. De temperatuur was goed, niet te heet, en slechts 1x regen gehad, terwijl juist die dagen in Paramaribo het heel veel had geregend. We hebben veel gevaren, o.a. om naar strandjes te gaan. Ook nog een avondvaart gemaakt om naar kaaimannen te kijken. Maar die lieten zich niet zien. Was een fantastische beleving, in een boot, iedereen heel stil en alleen het licht van de maan, en af en toe een flinke lischtstraal om te zien of er kaaimannen of zo zijn. Ik zou er zo weer heen willen. Die rust om je heen ............ Heel af en toe hoor je de brulapen. We hebben ook een berg beklommen, eerst heel erg lang door het bos gelopen en toen klimmen. De meeste heren zijn naar boven gegaan, maar slechts 2 dames, ondergetekende hoort daar ook bij (ahum).

Het is bijna kerst, dus wil ik iedereen een heel prettig kerstfeest toewensen, en voor straks....... een heel gezond en gezegend 2007, dat al jullie dromen en wensen mogen uitkomen. Ook namens Frank en de hondjes Moppie en Victor.

• 24 December 2006 - 18:03

Jaap:

Volgens mij heeft dat vliegtuig slechts één motor en wordt hij "onderhouden" door een automonteur?? Of niet?? Hele mooie foto's en erg sfeervol.
    Leuke kerstdagen en alvast een goed uiteinde.
    Groetjes vanuit Middelstum.
    Doei.

• 28 December 2006 - 11:00

Gerdien:

een gezond en gelukkig 2007 voor jullie allebei en voor jullie schattige hondjes! groeten peter en gerdien

• 01 Januari 2007 - 17:52

Diana & Ferry:

Wij zijn net terug van een wandelvakantie op La Palma.
    Een mooi 2007 en dat al jullie wensen in vervulling mogen gaan.

• 03 April 2007 - 09:23

Tante Gerda:

Lieve Erica en Frank,
    Mijn dank voor je mail en foto's.
    Wat goed van jou en Frank , om vele dingen mee te maken. En voelen jullie je al thuis? Prettige Paasdagen.
    Tot horens,Veel liefs,
    Tante Gerda