Zin - Reisverslag uit Leliëndaal, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Zin - Reisverslag uit Leliëndaal, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Zin

Door: Erika Landkoer

08 Mei 2012 | Suriname, Leliëndaal

Zondag 6 mei. Ik heb een blikje “zin in schrijven” opengetrokken, en hier ben ik dan weer.
Het gaat goed met ons. Zijn nog steeds druk in en om het huis. Nu wordt er weer flink gegraven in de tuin voor de rest van de omheining. Tegenwoordig hebben de werklui een baan en kunnen ze alleen in het weekend bij ons terecht. Schiet niet op, maar niets aan te doen.
Ook het weer, de regen, helpt niet mee. Sinds eind vorig jaar heel veel regen gehad. De kleine droge tijd vorige maand hebben we nauwelijks meegemaakt en volgens de mensen in de buurt is de grote regentijd alweer begonnen. Zo kan je dus niet veel beginnen aan buitenwerk.
Ik heb ook bijna geen groenteplantjes, allemaal verzopen of opgegeten door de hagedisjes.
Heb net aarde gekocht, maar weet niet of het wel zin heeft om te planten.
Vorige maand logees gehad, mijn broer Jaap, vrouw Jeanet en haar zus Gerdien. Het was supergezellig met hun erbij. Nu zijn we weer met zijn zessen, Frank en ik en Moppie, Vickie, Schurfie en Wodan.

Dinsdag 8 mei. Gister een drukke dag gehad. Eerst vroeg op, toen in de file gestaan, en net op tijd aangekomen op de vergadering van D.O.V.E. in het Diakonessenhuis. Al met al pas om 2 uur thuis. En toen om 6 uur weer richting stad om te linedansen.
Gelukkig rijdt Frank tegenwoordig ‘savonds. Hij vindt het niet meer verantwoord dat ik alleen op stap ga in het donker. Vorig jaar een keertje pech gehad met de auto. We hebben nu maar 1 auto, dus Frank een taxi gezocht, niet gevonden, toen wou iemand wel zijn auto aan hem lenen. Al met al waren we snachts om 12 uur pas thuis. Ik ging die avond ook naar linedance, dus ook om 6 uur van huis.

Zo, dit was het voor nu. Als het verhaal te lang wordt, wordt het niet gelezen (weet ik uit ervaring, haha).
Jaap en Jeanet, dank voor het mogen gebruiken van jullie vakantiefoto’s.
Tot een andere keer