Hier zijn we weer - Reisverslag uit Leliëndaal, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Hier zijn we weer - Reisverslag uit Leliëndaal, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Hier zijn we weer

Door: Erika Landkoer

Blijf op de hoogte en volg

02 April 2011 | Suriname, Leliëndaal

Gisteren is onze container opgehaald. Hij is verkocht. Binnen 24 uur. Wat uitzonderlijk is voor hier. We belden donderdag met de persoon die dat ding hier naar toe heeft gebracht, om te vragen wat het vervoer tegenwoordig kost. Toen zei hij dat hij wel belangstelling had. De volgende ochtend 07.00 uur belde zijn vrouw om te zeggen dat de vrachtwagen onderweg naar ons toe is. Dus Frank en ik als een speer geprobeerd om het aanbouwsel eraf te halen en de container te legen. We waren nog niet op de helft of de transporteur was er al. De container van zijn plaatst gehaald, met gevolg dat het aanbouwsel op mijn nangkaboom (kataharboom) is gevallen. Gelukkig staat er nog een stuk van 50 cm met een paar takken. Nangka is hetzelfde als Jackfruit, kennen jullie wel in blik.

Toen afgesproken met iemand van het dorp hiernaast, die wilde ons wel helpen, hij zou enkele jongens optrommelen, want de zinkplaten en al het hout moeten naar het voetbalveld gebracht worden. Ze zouden tussen 08.00 en 09.00 uur hier zijn. Ze zijn dus helemaal niet geweest. Dat is dus weer een heel andere manier van doen.
Je kan niet alles hebben.
Toch bevalt het ons nog hier. Het is voor mij voornamelijk het klimaat. Ik zit heel graag op het terras. Ik heb er enkele foto’s van bijgedaan. Het is nog niet af, maar ziet er al leuk uit.

Intussen op dat zelfde terras een vriendinnendag gehouden. Wat hebben we gelachen en veel gegeten en RummyCub gespeeld.
Ik geloof dat mijn nieuws weer op is. Nog even en we hebben electriciteit zoals het hoort, dus geen bouwstroom wat we nu hebben. Wel handig, want we hebben dan ook 220 Volt naast de 110. O.a. voor onze diepvries en tandenborstel en wasmachine. En dan hebben we ook warm water. Is wel lekker voor als je vroeg ‘smorgens moet douchen of in de regentijd, want dan is het water heel koud.
Oh ja, als jullie mijn mailadres willen hebben, er woont nog steeds een Landkoer in Nunspeet, die wil je vast wel helpen.
Tang Boeng

  • 09 April 2011 - 10:52

    Mknaup@live.nl:

    hoi,hoi, ik zie dat jullie nog steeds erg aan het klussen zijn. fijn dat jullie het nog steeds geweldig naar je zin hebt, het is natuurlijk erg fijn op je eigen terras kunt zitten ik houd daar ook van,lieve mensen veel groeten van ons Huib en Mieke en ook gefeliciteerd met de verjaardag van jullie kleinzoon Bryan, doei

  • 25 April 2012 - 14:42

    Karel Van Der Sterre:

    20042012 Hoi erika en Frank ik ben in suriname. waar kan ik julie vinden/bereiken.
    Mijn telefooonnummer: 8956511
    hoop snel van jullie te horen
    groet karel van der Sterren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Leliëndaal

Ons woonadres

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2021

Bericht voor Jan van Bijsteren

08 Mei 2012

Zin

02 April 2011

Hier zijn we weer

20 Februari 2011

Kyano

30 December 2010

Frank even weg.
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 913
Totaal aantal bezoekers 135425

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons woonadres

Landen bezocht: