Kyano - Reisverslag uit Leliëndaal, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Kyano - Reisverslag uit Leliëndaal, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Kyano

Door: Erika Landkoer

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2011 | Suriname, Leliëndaal

We hebben er een kleinkind bij. Kleinzoon Kyano is geboren op woensdag 9 februari in de vroege ochtenduren. Hij is onze vijfde kleinzoon. Nee, kleindochters zijn er nog niet. Ik hoop hem in juli van dit jaar te kunnen bewonderen, evenals kleine Michael, die ik ook nog niet heb meegemaakt. Wat vliegt de tijd. Het gaat in ieder geval goed met moeder en kind.

Verder gaat het ons goed, hier aan de Ibisweg. Het afbouwen van het huis gaat niet zo snel, maar ja. Of het geld is er niet of er is geen personeel/arbeiders.

Waarschijnlijk hebben jullie het al gehoord van wat er zich hier afspeelt. Eerst zijn de benzineprijzen flink gestegen en daardoor zijn alle prijzen omhoog gegaan. Iedereen klaagt. De buschauffeurs willen hun prijzen ook omhoog hebben, maar dat is verboden, dus rijden ze niet altijd. Ze krijgen het wel gecompenseerd, maar vinden dat niet genoeg. De warungs/etenshuisjes worden aangeslagen door de belastingdienst, en niet zo weinig ook. De wisselkoers is vastgelegd. Dus je hoeft niet meer links en rechts te informeren hoeveel Surinaamse Dollars (SRD) je krijgt voor je Euro of US$. Men wil dat je je geld wisselt bij de banken. Nou, ik zie me al staan, als ik bijvoorbeeld iemand of iets moet betalen via de bank, dan sta ik bijna een uur in de rij. En als je in de toekomst ook nog naar de bank moet om te wisselen, dan mag je er wel een dag voor uittrekken. Geen wonder dat men liever ergens achteraf in een winkel geld wisselt. De koers hier, is dan ook nog veel gunstiger. Nou ja, we zien wel. In ieder geval moet je nu al je naam achterlaten als je geld wisselt. Ze willen alles van je weten. De mensen zijn bang voor toestanden als die van de jaren 80, toen deze president ook aan de macht was. De armen worden armer.
Nou ja, er gebeurt hier veel. Elke dag lees ik iets in de krant waarbij ik mijn hoofd schud. Waar eindigt dit........

De volgende keer plaats ik weer foto’s van hier.
Tot zo ver.

  • 21 Februari 2011 - 06:51

    Theo En Marry:

    Natuurlijk van harte gefeliciteerd. En nu maar dagen aftellen tot juli. Groeten vanuit een fris Nunspeet.


  • 23 Februari 2011 - 22:22

    Sher:

    Hoi Erika,
    Wat een leuke foto's van je kleinkinderen. Gefeliciteerd met de jongste telg!
    De berichten uit Suriname zijn niet echt hoopgevend!
    We mailen.
    Liefs Sher

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Leliëndaal

Ons woonadres

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2021

Bericht voor Jan van Bijsteren

08 Mei 2012

Zin

02 April 2011

Hier zijn we weer

20 Februari 2011

Kyano

30 December 2010

Frank even weg.
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 135432

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons woonadres

Landen bezocht: