Frank even weg. - Reisverslag uit Leliëndaal, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Frank even weg. - Reisverslag uit Leliëndaal, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Frank even weg.

Door: Erika Landkoer

Blijf op de hoogte en volg

30 December 2010 | Suriname, Leliëndaal

Voor degenen die het niet wisten: Frank was even in Nederland. Hij wou heel graag zijn tante in Lelystad opzoeken, zij is n.l. 92 jaar oud en haar partner is 94 jaar. Ik vind, als je iets heel graag wilt, moet je het doen en niet uitstellen. Dus stapte Frank op 3 december op het vliegtuig en kwam aan in koud, koud Nederland. Hij heeft het geweten, hij heeft altijd geroepen: Ik, ik ga nooit meer naar Nederland en al helemaal niet in de winter. Ik denk dat hij dat gewoon een beetje te hard heeft geroepen. In ieder geval, hij is weer terug, nog voor de kerstdagen. En heeft er geen spijt van gehad.

Ik heb me intussen prima vermaakt. De eerste week mijn vriendin te logeren gehad, elke dag Rummycub gespeeld. Verder heeft de auto geprobeerd me in de steek te laten. Gelukkig kwam toevallig een vriend langs en die heeft ervoor gezorgd dat ik in ieder geval nog wat kon rijden. Maar op een gegeven ogenblik toch naar onze monteur en die heeft hem gefikst.

Een nacht voordat Frank vertrok hoorden we 1 van de honden heel “diep” blaffen. Hij slaapt op het terras en is wakker geworden van een grijs gevlekte slang, zo dik als een pols en ongeveer 1,3 meter lang. Zo eng was dat. Frank heeft hem gelukkig kunnen doodmaken met zijn houwer. Mijn angst voor dieven was ik gelijk kwijt, nu ben ik bang voor slangen. Zo is er altijd wat ……. Of het ooit went??

Waarschijnlijk hebben jullie op het NOS journaal gehoord dat op eerste Kerstdag een Nederlandse toerist is doodgeschoten, omdat hij zijn tas waarin een camera niet wou afgeven. Hij was toevallig op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats. Omdat er nu al veel vuurwerk wordt afgestoken, heeft niemand wat gehoord. Het was ook al laat in de avond. Ons zie je niet in het donker in verlaten straten. Dus maken jullie je maar geen zorgen om ons. Toen ik alleen was, kwam ik ook niet meer buiten vanaf dat de schemer inviel om ongeveer kwart voor 7. Vanwege de slangen. De dieven zijn bang voor onze honden., dus die komen niet eens in de buurt.
De bijgaande foto’s zijn door Frank gemaakt, toen hij in NL was.

Wij wensen jullie een goed en rustig uiteinde en een heel gelukkig en gezond 2011. Dat al jullie wensen mogen uitkomen!

  • 31 December 2010 - 07:49

    Theo En Marry:

    Vorige week, op een morgen .. onze telefoniste belt: "Heb je even tijd? Frank Landkoer is er." Ik direct naar beneden. We hebben even snel een paar woorden gewisseld. Je zag er goed uit, Frank. Er mogen een paar kilootjes af maar ja ... wie heeft daar geen last van!! Ik in ieder geval ook. En daar vertrok hij weer .. in de Nederlandse sneeuw. Even snel als hij kwam vertrok hij ook weer. Leuk om elkaar toch even gesproken te hebben. Vanuit Nunspeet "in dooi" (ook namens Marry) een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2011 toegewenst. Groeten.

  • 02 Januari 2011 - 18:40

    Jaap:

    Grind/scherpe kiezelstenen vinden slangen niet leuk. Dus dit materiaal rondom je huis en je hebt geen last meer van slangen. Bovendien geeft dit ook lawaai wanneer je erop loopt.

    Groetjes,
    Jaap & Jeanet

  • 13 Januari 2011 - 20:14

    Jelke Tilstra.:

    Samen met Frank gevoetbald bij VV Nunspeet. Meerdere malen bij jullie thuis geweest in Nunspeet. Vond foto,s van Frank op internet. Ga in oktober 2011 een bezoek brengen aan Suriname en hoop Frank en natuurlijk zijn vrouw nog eens te ontmoeten. Veel geluk en misschien tot weerziens

    Vr gr J. Tilstra

  • 17 Februari 2011 - 11:03

    Sven Flohr:

    Voor het eerst sinds medio augustus 2008 weer 'ns de site van Erika bekeken. Doet me goed om te lezen dat alles goed gaat daar in Suriname.
    Kom ik ook Jaap (z'n naam) wel weer tegen, dacht ik. En...ja hoor.

  • 04 April 2011 - 22:00

    Willem Van Sonnen:

    Dag Erika en Frank.
    Via Google jullie gevonden. We zijn van plan om 12 november weer nar Suriname te komen. Visser, van Vuure, Bas, Rob, Teunissen, Tabbers met Marika, Verdonschot en ondergetekene. Komen o.a. in Frederiksdorp waar we overnachten. Leuk om jullie zo te zien. Groet, Willem

  • 06 December 2013 - 21:27

    J. Tilstra:

    Woensdag 27 november 2013 stond ik bij de herdenking van gesneuvelden in de periode van de TRIS militairen, zowel Surinamers als Nederlanders. En ja hoor, daar stond hij weer Frank Landkoer. Jammer dat ik die dag terug vloog naar Nederland en dat ons gesprek maar enkele minuten heeft geduurd. Samen op de foto gekomen voor het monument en nu maar hopen dat de foto.s van goede kwaliteit zijn.
    Frank stuur mij jou e-mail adres even op zodat wij nogmaals contact met elkaar kunnen op nemen Mijn
    e-mailadres is carla-jelke@hotmail.com

    Vr gr J. Tilstra

  • 26 Juli 2014 - 14:10

    Henk Klomp:

    Lieve mensen,

    Tijd vliegt, zo ben je jong en voordat je het weet zeg je om 12.00 uur, straks even een lekker tukkie doen!

    De laatste keer dat ik Frank zag in Vierhouten is al weer enige jaren geleden, maar de warme knuffel voel ik

    nog dagelijks om mij heen ! Lichamelijke ongemakken houden mij weg van de voetbalvelden, ook zijn mijn

    3 kleinzonen gestopt met voetballen, dus die drang om te gaan kijken is dan ook net meer nodig.

    Ik heb 11 keer de Nijmeegse 4-daagse gelopen met heel veel plezier en zonder blaren. Gelukkig zijn wij nog

    samen en kunnen wij nog zonder bonje door het leven. Bij jullie is dat ook zo, (gelukkig).

    Heb het goed samen, hartelijk groet uit Harderwijk. Nollie, Henk en niet te vergeten, Arnoud.

  • 26 Juli 2014 - 14:10

    Henk Klomp:

    Lieve mensen,

    Tijd vliegt, zo ben je jong en voordat je het weet zeg je om 12.00 uur, straks even een lekker tukkie doen!

    De laatste keer dat ik Frank zag in Vierhouten is al weer enige jaren geleden, maar de warme knuffel voel ik

    nog dagelijks om mij heen ! Lichamelijke ongemakken houden mij weg van de voetbalvelden, ook zijn mijn

    3 kleinzonen gestopt met voetballen, dus die drang om te gaan kijken is dan ook net meer nodig.

    Ik heb 11 keer de Nijmeegse 4-daagse gelopen met heel veel plezier en zonder blaren. Gelukkig zijn wij nog

    samen en kunnen wij nog zonder bonje door het leven. Bij jullie is dat ook zo, (gelukkig).

    Heb het goed samen, hartelijk groet uit Harderwijk. Nollie, Henk en niet te vergeten, Arnoud.

  • 26 Juli 2014 - 21:32

    Erika Landkoer:

    Hallo Henk Klomp,
    kan je op deze pagina even je emailadres doorgeven?
    Frank heeft niets meer.
    Fijn dat het jullie goed gaat.
    Groetjes,
    Erika

  • 24 September 2014 - 21:33

    Henk Klomp:

    Ik ben kennelijk nog te druk om soms ook nog even op mijn computer te kijken!

    Inmiddels zijn we 2 maanden verder en is er bij mij nog al wat gesleuteld aan mmijn llijf.

    Maar dat vertel ik jullie nog wel. Ik ga nu slapen .

    Hartelijke groet.

    Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Leliëndaal

Ons woonadres

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2021

Bericht voor Jan van Bijsteren

08 Mei 2012

Zin

02 April 2011

Hier zijn we weer

20 Februari 2011

Kyano

30 December 2010

Frank even weg.
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2018
Totaal aantal bezoekers 135434

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons woonadres

Landen bezocht: