Bouwen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu Bouwen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van erikainparamaribo - WaarBenJij.nu

Bouwen!

Door: Erika Landkoer

21 Augustus 2008 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk is het dan zover: we bouwen ons huis.
Echter niet op de 2 hectare, want daar kunnen we nog steeds niet bij. Omdat de weg onbegaanbaar is, en zo te zien ook blijft.
We hebben besloten om iets anders te gaan zoeken, en dat is gelukt. Een mooi plekje vlakbij de Commewijne rivier. De weg erheen is geasfalteerd en vanaf de grote brug (over de Suriname rivier) is het hooguit een halfuurtje rijden. Je kan het terugvinden op www.deploegnv.com En dan hebben we perceel no. 47.
Het perceel is bijna 1200 vierkante meter en staat op een hoek.

Onze container staat er al. De oprit is gemaakt, hiervoor hebben we 5 duikers/kokers geplaatst in de goot. De septictank (beerput) is ook gegraven (dus hebben we water voor de bouw). En toen ging het fout. De aannemer heeft de planken die uitgezet zijn, om aan te geven waar gegraven moet worden, niet al te recht geplaatst. Onze vriend Henri, die de boel begeleidt, is razend en heeft er iemand heen gestuurd om alles opnieuw te plaatsen. En toen dachten de weergoden: we doen er een schepje bovenop en kregen we vanmiddag een sibibusi (stortregen/tropische bui). Maar zo gauw zijn we niet uit het veld geslagen. Dit is pas het begin, toch.
We hebben opeens haast gekregen omdat de prijzen van al het materiaal, zoals stenen, cement etc. nu wel erg snel stijgen. En de euro is hier flink gedaald ook nog. We hopen in het eerste kwartaal van 2009 te verhuizen naar ons eigen stekje.

Op de tekening van het huis kan je goed zien hoe groot het terras wordt en ook de garage. Twee terreinwagens en een motorfiets moeten er in ieder geval in kunnen.
Tot zover voor nu. Ik zal komende week weer enkele foto’s maken van ons “project”.

• 24 Augustus 2008 - 08:18

Jaap:

Laatste foto: die man bij de kruiwagen, is dat Frank???
    Veel voorspoed met het bouwen.

liefs vanuit Middelstum.

• 28 Augustus 2008 - 11:47

Theo En Marry:

Veel succes met de bouw! We zijn net zelf ook verhuisd naar het centrum van Nunspeet. Acht of negen maanden buffelen. Maar we zijn erg tevreden met het resultaat. Dat zal bij jullie wel niet anders worden. Jullie kennende zullen jullie je nieuwe stekkie bouwen en inrichten, zoals je het zelf wilt hebben. De tekeningen geven daar een goeie aanzet toe. FC Foppen is gisteravond weer gestart met het nieuwe voetbalseizoen. Opnieuw drie teams in de competitie. Naast enorm veel oude bekenden (de harde kern) ook wat nieuwe jongens.
    Veel succes, groeten uit Nunspeet (waar vandaag de Nacht van Nunspeet wordt gehouden) en tot een volgend bericht.

Theo en Marry

• 29 Augustus 2008 - 19:40

Dirk & Ank:

ik heb bij gepensioneer -dn een héél andere voor-telling van zaken!! veel sukses met de bouw!

• 15 September 2008 - 18:53

Math Geelen:

Gefeliciteerd met het leggen van de eerste steen van jullie nieuwe huis. Frank ook nog gefeliciteerd met jouw 61ste verjaardag.

Groetjes Margaret en Math Geelen

• 01 Maart 2016 - 12:46

H.Wolfert:

Hoi allemaal.Dit is dan wel bijna 8 jaar geleden ,want ik zie dat het bericht van jullie geplaatst is in 2008.
    Ik wilde graag weten hoe het jullie vergaan is.
    Ik ben zelf bezig met mijn terug keer en ik,als jullie tenminste nog daar wonen,word ik een beetje jullie buurman.Heb anderhalf jaar geleden bij de Ploeg een perceel gekocht en kom rond april mei van dit jaar naar Su.om met de bouw te beginnen.Perceel staat tegen over de Leliendaal school.Leuk als jullie nog daar wonen.Ik kom dan gauw kennis maken.Laat dan ff wat van jullie horen.
    Grt.
    Henk Wolfert